zaterdag 26 november 2011

Horror Winter en Oliebollentocht 2011.

Een “hot” item, winter 2011–2012 wordt een barre winter volgens vele media. De Britse media hebben het zelfs over een “Winter des Doods”. Ook dit was een van de punten die vandaag in onze oliebollenbijeenkomst ter sprake kwam. Kees (32km) v.H was hier zeer helder over. De oliebollentocht gaat ten alle tijden door. Mocht er teveel sneeuw vallen, wordt er een plaatselijke boer ingeschakeld die met sneeuwschuiver vooraan rijdt en/of de route schoon veegt. Vorig jaar was de OBT 2010 in omgeving Tilburg en was daar goed te doen. De tocht er naar toe was een uitdaging maar ook dat viel mee.

OBT-2008
Hoe zal het WEER op 28 december in Schermerhorn zijn?? Kom gewoon en je ziet het vanzelf :) De dag ervoor en de dag zelf begint steeds meer zijn vorm te krijgen op LIGFIETS.net wordt bijgehouden wat er allemaal gaat gebeuren. Vandaag was de OBT vergadering in Alkmaar bij Robbedoes. Vanaf Hippo langs Schoorldam waar de westfriese dijk eruit lag.


Ik werd omgeleid via het pad wat langs Niels Vogel zijn huis liep. Toen ik daar de foto nam van de karakterestieke wipbrug, Hoorde ik iets fluiten en jawel het was Niels zelf (doet zijn naam eer aan :) Hij stond te wachten op zijn medefietser om een stuk te rijden. Even de handen geschud en weer op weg. Bij Rob aangekomen was het even dringen om onder het afdak te parkeren.. De OBT vergadering verliep vlot, (terwijl Widok met 1 klein hondenbrokje verleid aan mijn voeten ligt) Aan de voorbereiding ligt het niet, we gaan ervoor! Op de terugweg rij ik samen met Kees op hij moet nog even langs Marcel Beukers in Petten (een oude sprintmaat van een concurrerende wielerploeg heel.. heel.. lang geleden) Kees-32 is niet vooruit te branden en we rijden 32 Km/h. voor de wind (WK6) Kees gaat bij burgervlotbrug richting Petten en bij mij gaat het gas erop.. De N9 met B-weg is bijna geheel gerenoveerd en voor de wind bereik ik al gauw de 50 km/h. Wat rijd zo’n quest (met kap) toch heerlijk en in een recordtijd ben ik weer terug op Wieringen.

dringen onder de overkapping

Wipbrug nabij Schoorldam

Geen opmerkingen: