vrijdag 14 december 2012

BAGGER!


 Schoonmaken & nieuw vizier, bestelling fietspunt.

Vandaag maar eens de Quest schoongemaakt. De afgelopen weken heb ik gereden over “bagger”wegen.  En dat was goed te zien aan de zij en onderkant van de Quest. Wat een klaken bagger kwam eraf.
 Gisteren naar de werkplaats van Jan R. geweest om een nieuw (groot en mini) vizier op te halen. Het oude vizier was aardig beschadigd en vol met krassen, zeker na mijn laatste aanrijding met een steigerpijp van Rijkswaterstaat. Toch bewaar ik het vizier voor de zomer periode want dan gebruik ik hem alleen voor de regen. Nu met de kou staat deze op een kier en kijk ik er door heen. En wel zo veilig als je ronduit weer goed zicht heb. Er zijn nog wel een paar verschillen tov het oude vizier. De pootjes zijn langer zodat het vizier nu (bijna) geheel opengeklapt kan worden en teruggehaald. En op het uiteinde van de carbon verstevigingsrand zitten aluminium eindbevestigingen zodat de kans op scheuren, nog kleiner wordt.
Elke dag heb ik nog plezier van deze kap en kan ik zeker iedereen aanbevelen.


Vandaag kwam de bestelling van Fietspunt uit Zwaag binnen. Ik was nog op zoek naar wat zwaardere voorbanden voor op  sneeuw en ijs.  De Perfect Moiree banden in diverse soorten was daar  in de uitverkoop (15 €)  En op het gehele assortiment gaven ze ook nog eens 15 % korting. Zodat het prettig winkelen was en nog gratis thuis gestuurd ook.

Geen opmerkingen: