vrijdag 4 mei 2012

Het weer, met of zonder kap


Wat is het wisselvallig weer. Zo is het zomer en rijdt je cabrio (met of zonder deksel) en zo kan je weer de kap erop zetten om de regen en kou uit de Quest te houden. 
Dedeelbare carbon toer/race kap was even slikken qua prijs maar heeft zijn nut al lang bewezen… En is de afgelopen weken al in diverse variaties op mijn fiets geweest.
Het mini vizier /deflector vind ik zelf te “mager” als de kap eraf is. De wind buldert mij nog teveel langs mijn hoofd. Heb hiervoor een grotere variant gemaakt en het grote vizier als model gebruikt.


Als de kap eraf is kan ik deze dan wisselen met de deflector en zit ik meer beschut achter het vizier.
Het was even zomer op Koninginnedag (wat een prachtdag) en hoop niet .. dat de herfst zo vroeg begint dit jaar.

Ben wel blij dat ik de combinatiekap met alle weersomstandigheden kan combineren.

 

1 opmerking:

Wim zei

Het is ook wel een hele mooie kap met die zwarte baan in het midden en die doorlopende blauwe en oranje lijntjes. Ziet er echt heel gelikt uit.