donderdag 8 januari 2009

Koud en kruiend ijs


De eerste ritten zitten er weer op. Meer toertochten dan woon/werk verkeer. Vaak rij ik langs de Waddenzee (woon er amper naast) en deze dagen veranderd het wad per dag per uur. Het is een prachtig gezicht, het kruiend ijs en de schotsen die op het tij aankomen drijven. Soms sterk genoeg om er op te staan. Als de wind uit het noord-westen komt stapelen de schotsen zich op. Op de foto het meeste gefotografeerd (water) peilhuisje van Wieringen uit 1919.

Door de kou is het soms aanpassen, Bijvoorbeeld de accu van de Quest is eerder leeg. Nu heb ik hem losgemaakt en zit hij onder het rijden in mijn jaszak hierdoor blijft hij op temperatuur en krijg ik er meer energie uit. Voor de rest heb ik het niet koud. De uitstekende delen mijn hoofd en voeten zijn goed beschermd, mijn voeten in ruim zittende schoenen met dubbele sokken en neopreen overschoenen. Het blijft wel oppassen, door de gladheid slippen soms de wielen, ( in een 3 wieler blijf je vaker overeind) Toch blijft het leuk fietsen in deze kouwe periode.

Geen opmerkingen: