zondag 11 januari 2009

Sturen op ijs met een velomobiel.


Wat een pracht weer vandaag, er was een toertocht bij de houtmanshaven (Den Oever) op het IJsselmeer uitgezet. Daar kon je zo vanaf de weg het ijs oprijden. Wat is dat apart rijden op het ijs, In het begin gleed ik alle kanten op maar later kreeg ik de techniek van het ijs rijden onder de knie. Met het sturen speelt de wind een belangrijke rol, het gaat met kleine stuur uitslagen en met lichte druk trappen op het achterwiel. Op het laatst kon ik net zo snel als op de weg. Daar was genoeg ruimte om te fietsen zodat ik niet te dicht bij de andere schaatsers en ijszeilers hoefde te komen.
Het is jammer dat waarschijnlijk de dooi gaat inzetten want normaal pak ik mijn schaatsen maar fietsen op het ijs met een velomobiel is eigenlijk veel leuker. Ik heb vandaag 4 uur op het ijs gefietst en zo’n 60 km afgelegd.
Inmiddels stapelt op bepaalde plekken het ijs aan de waddenzee al aardig op.

LINK YOUTUBE ijsFietsen ijsselmeer






http://www.youtube.com/watch?v=V2CTKdpZ5zo

3 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Beste Cees.Jij weet dus nu ook hoe het moet. Wat een pret met een Quest op het ijs! Tot gauw Kees.

marcel beekmans zei

leuk filmje hoor!! lekker slim om met de handrem nog aan te gaan rijden:P

Cees zei

Soms vergeet je wel eens wat :) gefeliciteerd met je nieuwe sunrider.