dinsdag 18 maart 2008

"in de Ban van het Water"


Momenteel is heel Wieringen in de “ban van het Water”
Normaal gesproken doet mij water niets en pak ik in “weer en wind” de fiets.
De keuze van fiets is wel afhankelijk van de hoeveelheid water dat er gaat vallen die dag. Bij veel regen neem ik niet de ligfiets maar de gewone racefiets, ik heb dan minder last van het opspattende water wat van het wegdek afkomt en dan hoeft het niet eens te regenen. Als mijn velomobiel in de garage staat dan is de keuze snel gemaakt, maar dit mag nog even duren (wachten en aftellen!).

Nu ze Wieringen weer een eiland willen maken is het water hier het gesprek van de dag. Boze boeren hebben afgelopen dagen keurig geprotesteerd met hun tractoren echter zonder succes en ik ben bang dat die keurige protesten wel eens zullen veranderen als ik de kranten mag geloven. In ieder geval er zal hier veel water gaan vallen en de keuze van fiets zal dan niets meer uitmaken.

Geen opmerkingen: