zaterdag 2 februari 2008

Luie grijze wollen sokken ligfietsers met baard??

Mag gerust zeggen dat ik al aardig wat kilometers op de fiets heb versleten.
En ook op diverse modellen.
Iedereen heeft zo zijn eigen wensen en zijn eigen voorkeur en dat kan in de loop van de jaren ook gaan veranderen.… zo bij mij ook….

In mijn jeugd het wielrennen bij de adspiranten, beetje baan en heel veel weg wedstrijden.
Je mocht alleen maar met een vast verzet rijden (geen versnellingen).
Toen kwamen de wilde haren (Bier, kroeg en vrouwen) helemaal geen fiets maar een opgevoerde brommer.

Vanaf mijn 20ste een combinatie van touwtrekken en toer fietsen en door een rugblessure weer terug bij het wielrennen beland (recreanten).
En al die tijd woonwerk verkeer op de fiets van naar Hippolytushoef – Den Helder.

Je merk na jaren dat je ouder wordt en de snelheid er uit gaat.
Sinds een jaar of 3 nu ook op de ligfiets (Optima Baron) omdat je toch die snelheid wil blijven fietsen

En echt … ik had een voordeel over ligfietsers (het waren maar luie grijze wollen sokken fietsers) maar die is totaal in het positieve omgeslagen.
Met minder energie en kracht toch sneller fietsen met een beter zicht.
Ook minder last van nek en zitvlak en zo ook weer meer plezier in het fietsen.

Er kleven ook nadelen aan zeker met slecht weer maar dan neem ik mijn gewone racefiets.
Vandaar dat nu mijn voorkeur uit gaat naar een velomobiel.
En zo vervolgen we de zoektocht in de diverse modellen, waar de “sunrider” nog steeds hoog op de verlanglijst staat maar proef rijden hier mee nog steeds niet gelukt is.

Geen opmerkingen: