donderdag 31 januari 2013

Extreme weersomstandigheden

Haven kade Den Oever

Het is alle dagen het weerbericht volgen en op het laatste moment beslissen of we de fiets ingaan. Na de vorst en de sneeuw hebben we de storm weer terug. Normaal valt hier in de kop van Noord-Holland goed te fietsen met harde wind.  Op mijn woonwerk route heb ik een aantal punten waar ik  dan mijn kap even vast houd.  Tot WK 8 gaat dat goed , alleen in combinatie met regen  (dan gaat mijn scherm  omhoog )  is het gevaarlijk om te fietsen en ga ik maar met de auto. 
Coupure Den Oever
Gisteravond waren er extreme weersomstandigheden.  De coupure (sluisdeuren op de wal naar het dorp) in Den Oever werden gesloten omdat de haven kade onder water loopt .  Mocht dit niet gebeuren is er een kans dat Den Oever onder water komt te staan zie ook Linkhttps://www.rtvnh.nl/nieuws/96683/Waterkering+Den+Oever+uit+voorzorg+dicht
Het blijft dus opletten  met deze weersomstandigheden

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

daar sta je dan voor een dichte ijzeren deur.. als je windje mee had, wel lekker om over de afsluitdijk te questen

Rene van den Berg zei

Nou ik was gisteren en vandaag bang dat ik omgeblazen zou worden dus de fiets staat nog in Den Helder. Morgenmiddag kan ik wel weer veilig terug aan de windverwachting te zien.