vrijdag 6 april 2012

Erysipelas en geen rondje Texel

De afgelopen dagen waren wel  bijzonder, woensdagochtend  was mijn voet wat rood.
Zal wel meevallen dacht ik want mijn wielerschoen zit wel vaker niet goed waardoor het wat irriteerd.
Toen woensdagmiddag mijn rechterlies wat op begon te zetten en te kloppen. Ging ik toch maar even na mijn werk langs de dokter in Hippo.
Die zag  al gauw wat het was Erysipelas (zij mij helemaal niets) en kwam met 2 behandel voorstellen. Direct naar het ziekenhuis voor een infuus medicijnen behandeling, of een zware (soort)penicilline kuur die wel moest aanslaan anders kon ik de volgende dag toch nog naar het ziekenhuis in Den Helder.
Ik ging effe rechtop zitten want dit had ik niet verwacht. Gelukkig lag hij in “Jip en Janneke taal” uit wat deze Erysipelas in hield Zie link. Dat ik de komende dagen rustig aan moest doen en naar mijn werk (fietsen) even moest doorschuiven naar volgende week. Daar ging mijn weekend .  
Het eerste kado wat ik op mijn verjaardag kreeg was een lading penicilline (amoicilline/clavulaanzuur) pillen van de dokter. Gelukkig nog niet naar het ziekenhuis want er zaten al een aantal gasten thuis te wachten. Gelukkig met veel opbeurende kadootjes waar ik voorlopig de eerste drie weken niet aan mocht komen. Diverse Bier pakketjes, bacardi enz.. 
Toch wel anders als je met een “sappie” op je eigen verjaardag zit. Matthijs belde om te vragen of ik nog mee ging voor  Rondje Texel .  Ik wilde in het begin de ernst nog niet inzien en hield de toertocht-deur nog op een kier. Na wat googgelen kwam ik er achter, dat dit toch een serieuze sluipmoordenaar kan zijn als je het doktersvoorschrift in de wind slaat. Daar ging mijn Paasweekend.
En....balen dat ik niet mee kon met dit mooie weer en ...Een streptokok als huisdier zo gauw mogelijk de deur uit schoppen ;)

4 opmerkingen:

Matthijs Leegwater zei

Dag Cees,
Beterschap, het is toch welzuur als je weet dat er een tocht is en dan thuis zitten.
heb je een idee om in Juni, Hollands kroon tr rijden ?

Groeten Matthijs

Willem zei

Beste Cees, beterschap met deze sores je weet inmiddels hoe je er af komt maar hoe kom je er aan??
Geduld en niet te snel weer sporten he.
Gr.Willem

Wim Schermer zei

Hi Cees,
Zitten we alle twee in de lappenmand. Afwijkingen met hele mooie namen, maar wel knap lastig.
Zo kunnen we allebei niet toewerken naar mooie wedstrijden.
Hoop dat het voor jou binnen een redelijke termijn goed komt.
Wees voorzichtig.
Groeten,
Wim

Teun Geeroms zei

beterschap Cees!
groeten, Teun