woensdag 25 november 2009

Bevestiging schuimkap, windscherm eraf.

De bevestiging van de schuimkap en het losmaken van de schuimkap, werkt prima. Via de tip van Martin de Haan zijn de extra klittenband sluitingen niet nodig en heb ik nu extra stukjes persplex strip bij de spiegels gemonteerd. De kap gaat er snel op en af en bij stoplichten in een beweging een kant van de kap los en mijn arm eruit voor de stopknop van het verkeerslicht. Voor het niet wegwaaien van de kap kan ook de manier van Kees van Hatum worden genomen (was ergens op zijn blog te lezen). Echter bij stoplichten moet je dan veel handelingen verrichten om de kap aan een kant makkelijk los te maken. Deze week heb ik diverse keren wk 7 met uitschieters na wk 9 gehad maar de schuimkap gaf geen krimp en bleef rustig leggen. Het windscherm daar in tegen heb ik weer eraf gehaald. Het woon-werk verkeer in het donker in deze moesson tijd, gaat minder veilig met een nat scherm. Middeltjes helpen niet goed om het scherm watervrij te houden. Ik moet er nu continue over heen kijken, wat mijn zicht beperkt. Vandaar in deze donkere natte woonwerk ritten. eraf dat scherm.

1 opmerking:

Martin de Haan zei

Dag Cees,

Ja, zo heb ik het dus ook. Bevalt mij prima. Nu ga ik jouw tip overnemen door de klittenbandjes met elkaar te verbinden.

Groeten, Martin de Haan.