zondag 19 oktober 2008

Anti-tranen tip fietsers


De koude en snijdende wind, zo over de kap van de Quest veroorzaakt bij mij soms nogal wat tranen. Dat geeft een wazig beeld , komen daar de felle lichten van tegenliggers bij, dan is het zicht helemaal nihil. Met mijn bril op rijden ipv lenzen ging al een stuk beter, echter deze sluit niet geheel af.
Dus op zoek naar goede afsluitende fiets bril met doorzichtige glazen. Bij Verdoes (fietsen speciaalzaak) gaven ze mij de tip om eens naar Buitendijk (soort bouwmarkt in Den Helder) te gaan.
Ik stond er echt van te kijken hoeveel verschillende soorten (veiligheid)brillen deze winkel had.
Zon & Doorzichtige, afsluitende & open , verstelbaar & vast.
Allemaal met veiligheidglas van soepel tot modieus in een prijsklasse van 2 tot 15 €.
Voor mij een oplossing om (met een veiligheid bril :) de snijdende wind (en daar mee de tranen)uit mijn ogen te houden.

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

heb jij zelf ook een dan?

Cees zei

Die op de foto (veiligheidbril van 7€) met hagel & regen goed zicht en weinig condensvorming.
Kijk je uit dat je geen vierkante ogen krijg zo laat achter je PC :)