zaterdag 28 maart 2020

Rondje oma’s en Corona deur opener.


Mijn wekelijkse rondje richting de oma’s in West-Friesland word steeds moeilijker.
Mijn schoonmoeder zat “opgesloten” in een verzorgingshuis Molenweid in Wieringerwaard en ging afgelopen maandag naar de spiksplinter nieuwe units naast Magnushof in Schagen.
Echter ook daar corona verschijnselen geconstateerd , zodat ook dit verzorginghuis potdicht ging en moeders opgesloten op haar kamer moet blijven. Dus de boodschappen maar afgeven en praten en zwaaien via de ramen.
Mijn eigen moeder woont in een seniorenflat waar de gem. leeftijd 70+ is. Daar word nog “vrij” rond gelopen en iedereen die naar buiten en naar binnen gaat door de electr. Hoofddeur doet dit door een hand schakelaar. (hoe besmet ik elkaar het snelst..)
Via de Wieringermeer weer terug naar Wieringen , waar de windmolens de grond uitspringen.
Toch weer mooi gefietst in mijn anti Corona velomobiel  ; )

Geen opmerkingen: