maandag 13 oktober 2014

Velomobielen als Aziatische lokmiddel.


Gisteren met zijn vijven een rondje Zaanse schans gedaan. (de wijk ven Beekie en Gerrit)
Het was prachtig weer , geen wind en eigenlijk een rit onder dezelfde omstandigheden als vorige week (herfsttreffen) maar dan wel met een gem. snelheid tussen de 35 en 40 km/uur.
De tussenstops  waren spontaan weer geregeld en Via George ( koffie-stop Wieringerwerf) en Arnold ( koffie-stop Hoorn) reden we naar de Zaanse Schans. Daar stapvoets over het “Zaanse Schans”fietspad en halverwege maar even gestopt om de nodige “brandstof” in te slaan.

Vanaf dat moment was het een “Tsunami” van Aziatische mensen, die om de fietsen kwamen staan. De molens om ons heen waren uit het zicht en onze velomobielen werden letterlijk besprongen. Zelf een pas getrouwd stelletje poseerde ervoor. Maakt niet uit uit… We stonden ze netjes te woord en half “Azie” nam van ons een foto of nam even plaats in de quest.  Wel leuk hoor! 


Hierna reden we verder naar de Woude waar de 3e koffiestop bij Wim werd gehouden.  Hierna reed Jan en Arnold richting Twisk en Hoorn en George en mijzelf richting Hollands Kroon.  Een prachtige fietsdag en 138 km. gereden.

3 opmerkingen:

De Bobslee zei

Hoi Cees,

Had het verslag van Wim ook al gelezen, drukte van belang met al die Oosterse schoonheden in en om je fiets!
Lijkt wel een magneet zo'n velomobiel, als ik voorbij een buslading Japanners fiets in de zomer zijn de Oh's en Ah's ook niet van de lucht.....☺

Groeten, Adri.

Gerrit zei

Hoi Cees , Het bruidspaar heeft in ieder geval een aparte trouwfoto , jammer dat ik moest werken anders had ik wel mee kunnen rijden , alhoewel , continu 38 is net iets teveel nog voor mij.

Paul van Roekel zei

Leuk al die aandacht. Ik ben net terug van een fietsvakantie uit China. Daar krijg je met een gewone fiets al zoveel aandacht (100'den keren gefotografeerd) dat ik er maar liever niet aan denk wat er zou gebeuren als ik daar met de Strada was gaan touren. ;-))

groet, Paul