dinsdag 6 november 2012

Zware verkeershinder Noordkop

Bericht NHD Den Helder 6-11

Wat ben ik blij dat ik met mijn quest te werk kan. De Noordkop (oa Den Helder / Texel) is per auto moeilijk te bereiken en vanaf gister zijn er veel wegen afgesloten .  Gister in de namiddag (op de terug weg) lag zelfs de Kooijbrug eruit vanwege onderhoud.   Ik kon nog via het pontje Julianadorp - Anna-paulowna het kanaal oversteken maar een collega, die met de auto terug reed, deed hier 1 ½ uur over om naar Hippo te komen, waar ik er 40 minuten over deed (normaal een half uur)      Voor de wegenbouwers niets anders dan lof om in dit rotweer, zo snel mogelijk de wegen weer goed te krijgen.     Echter planmatig om alle renovaties van deze wegen allemaal tegelijk uit te voeren verdiend niet de hoofdprijs.
Misschien dat de subside potjes opmoeten? In ieder geval wordt er weinig rekening meegehouden met de diverse verkeersstromen op enkele B wegen richting Den Helder. Op de fiets valt het wel mee maar …. Waar ik normaal op de weg reed tussen de auto’s rijd ik nu op het fietspad. Snelheid aanpassen en fluitend langs de files richting mijn werk. Heerlijk fietsen en op tijd op mijn werk… Dat kunnen veel automobilisten niet zeggen, vandaag en gister ..En nog vele weken te gaan.

DE rode wegen liggen eruit

1 opmerking:

André Dronkers zei

hoi cees

ik weet jou werk tijden niet maar hou rekening met de vaartijden van het pontje
http://www.voetveren.nl/sub-overzicht/detail/NH-0010.htm

groeten, andre