vrijdag 28 augustus 2009

NK tijdrijden Texel 2009 velomobielen en Wieringer volkslied.


Zaterdag 5 September is het open Nederlands Kampioenschap tijdrijden 2009. Er wordt gereden in de categorieën bukkers, Heren 16 tot 40 jaar & 40 tot 50 jaar & 50 jaar en ouder, Dames 16 tot 35 jaar & 35 jaar en ouder. Tandems (inclusief visueel gehandicapten) en ….ligfietsen met- en zonder stroomlijn.
Deze week moest ik toch voor mijn werk naar Texel en heb maar direct het parcours verkend. Vanuit Oudeschild naar Cocksdorp, langs de dijk en weer terug. Totaal 28,5 km. Bij mijn opgave moest ik de gemiddelde snelheid opgeven en dacht dat een gemmidelde van 50 (mooi getal) toch wel haalbaar is. Helaas wordt dat nog een hele klus om continue die snelheid te handhaven. Over de dijk kwam een stevige “dwarrelwind” waar ik heen en terug geen voordeel uit kon halen. Het laatste stuk moest ik buiten de dijk rijden omdat de weg daar afgesloten was. Ik hoop dat de organisatie daar nog een veegwagen over heen haalt want het ligt nog vol met schapen stront. De start lijst ( http://www.wielercomitetexel.nl/nk-tijdrijden-startlijst.php ) heeft nu al 20 liggers waaronder 15 gestroomlijnd. Er doen een paar behoorlijke “lig_kanjers”mee. Helaas zal de 1e plaats en het volkslied hier door niet haalbaar zijn voor mij. Vandaar hier de link van ons volkslied die door onze Bunzingers wordt gezongen. Deze groep zal voor het laatst dit weekend te horen op de flora & visserij dagen in Den Oever. Waarschijnlijk? zal as. zondag daar ook Jan Geel van de partij zijn.

Geen opmerkingen: