zaterdag 24 september 2011

Tijdrit Hallum

Via een verwijzing van ligfiets.net en velomobiel.nl ben ik met de quest naar de tijdrit in Hallum gegaan.  Retourtje Hippolytushoef – Hallum 180 km. Bram  (race-bukker en zoonlief J ) ging met de auto om deze tijdrit te rijden en ik zou hem supporteren.  Ik had zelf al van tevoren besloten niet de wedstrijd te rijden. Ik kon dan op de heen en terug rit met meer snelheid rijden.  Gelukkig had ik via de ligfietsrouteplanner de route in mijn gps geladen anders was ik er zeker niet gekomen, de start lag een stuk buiten Hallum.  

Iedereen mocht meedoen.  (En dat maakt deze tijdrit zo bijzonder)  Het was prachtig weer en de rugnummers werden achter de boerderij uitgedeeld.  Daar was het een en al bedrijvigheid.
 De boerin stond appels te persen waar de renners de appelsap uit konden testen. Diverse paarden werden opgetuigd om in de manege hun kunsten te vertonen.  Ik was bijna vergeten dat er ook nog een tijdrit was.

 Bij de start hielp ik de renners vast te houden, zodat ze geen tijd konden verliezen met het inklikken van hun pedalen.

Knappe tijdrit met 1 hand
Het wachten was op de velomobielen want vorig jaar was Marcel Prins  hier toch Heer en meester. Er kwam nog een quest, het was Henk van Sinderen ook om aan te moedigen.
Zodat er geen velomobiel aan de tijdrit mee zou doen maar…. volgend jaar doe ik zeker mee.  De heen en terugrit naar Hallum was prachtig hele stukken langs de dijk en tussen de schapen gereden. Op de afsluitdijk was er een beddenrace of tourrit van brommers in bed -ombouw heel apart…. ze lijken nog het meest op ........."bedbrommers" zie onderstaande videolink

"Bedbrommer"
heel veel schapen op de route