zaterdag 26 mei 2012

Jagwire remkabel

Gisteren even een retourtje Hippo - Dronten gereden om mijn remkabels te vervangen. Prachtige rit van 198km. Omdat er een stevige bries stond had ik geen last van muggen (ook op de LEL dijk) Langs Lelystad is het nu prachtig en snel fietsen op hetnieuwe fietspad.  Normaal doe ik het onderhoud aan mijn fiets zelf maar als er wat “haar”op zit laat ik het liever door de mannen van Velomobiel.nl doen. Dit keer waren het de jagwire remkabels. Probleem: ik moest deze regelmatig(elke week) opnieuw afstellen en na het remmen steeds terug duwen.
Bij Velomobiel.nl had Theo het euvel al gauw gevonden door een beschadiging aan de buitenmantel van de jagwire was de ijzeren ommanteling door geroest en de binnen kabel puilde er iets uit. Dit binnen een jaar tijd. Je kan dan wel stellen dat Jagwire remkabels prima remmen maar dat de kwaliteit veel beter kan (zeker van de ijzeren ommanteling)
Misschien een tip voor diegene die binnenkort wat langere fietsvakanties gaan houden. Check (is wel moeilijk te controleren) of vervang  op tijd je jagwire remkabels als deze meerdere keren achter elkaar moeten worden afgesteld.

1 opmerking:

Marcel zei

Hoi Kees,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij liep de kabel verkeerd. Hij liep achter de veerpoot waardoor de buitenmatel slijt bij het sturen. Ik heb daar een keer een stukje over geschreven...

http://velo-quest.blogspot.com/2011/10/jagwire.html

Groetjes Quest 342