vrijdag 3 december 2010

Winter en Witte Quest



Net als vorig jaar krijgt de kop van Noord-Holland aardig wat sneeuw te verwerken. Een dik pak sneeuw en rijden met winterweer is voor een quest een behoorlijke uitdaging. Zeker als je een “witte” rijdt. Deze week was de woonwerk rit naar Den Helder elke dag weer een avontuur. Met temperaturen dik onder de 0 graden en met een stevige wind kwam dinsdag de chill factor op -15 graden uit. Collega bukkers vonden het maar niks en deden het met hun auto in een reistijd die ik ook met de fiets met plezier afleg De doorgaande wegen waren tot vandaag nog goed te berijden echter nu ligt er een dik pak sneeuw en kom ik er niet door heen met de quest. Maar goed ook want een witte quest valt nu eenmaal minder op in deze winterse wereld. Gelukkig vandaag vrij en hopen dat na het weekend de wegen weer beter te berijden zijn.

Want we gaan voor die oliebollentocht eind December in Tilburg.



2 opmerkingen:

Rene van den Berg zei

Ik had vandaag niet vrij en reed vanuit een sneeuwvrij Bergen richting het noorden. Tegen de tijd dat ik in Den Helder aankwam (nog steeds binnen het uur dat wel) had ik toch wel een aantal kilometers door tenminste 5 cm sneeuw moeten ploeteren en had ik er alweer spijt van dat ik mijn skibril niet had meegenomen.

Vanavond maar met de auto teruggekomen maar straks moet ik weer naar Den Helder voor een nachtdienst. Morgenochtend om 8 uur dus weer in de Quest naar huis in de hoop dat de fietspaden een beetje beter begaandbaar zijn dan dat ze er zonet uitzagen.

René

Cees zei

Op het nieuws viel het met de sneeuwval in NL wel mee, hier in Hippo ligt al gauw 15 cm. en konden de schuivers het niet aan. Succes morgen terug of misschien je quest nog een dagje laten staan.
Mvg Cees