zaterdag 23 februari 2008

Lentekriebels en valhelm


Als het zonnetje er weer door heen komt en we rijden weer wat langer in het licht komt ook de ligfiets weer uit zijn stalling.
In de winter rij ik altijd met de gewone racefiets naar mijn werk maar met mooi en rustig weer pak ik toch de ligfiets.
Het is stukken ontspannender rijden. Echter met slecht weer en smerige wegen heeft een ligfietser daar toch meer last van.
Zelf al een paar keer een slippend voorwiel gehad (toch recht gehouden). Bij slecht weer is de kans op een lekke band groter... en met een klapband (bij hoge snelheid) hou je hem moeilijk overeind en kun je op zijn kant gaan.
Dit is mij al 2 keer overkomen, door dat ik een achterpunt heb zijn mijn heupen beschermd, echter mijn ellebogen komen er niet onbeschadigd vanaf .

Voor een lage ligfiets rijder zouden elleboog beschermers een goede bescherming zijn.
Zelf gebruik ik ze niet, ondanks dat 2 keer aan toe mijn ellebogen geheel open lagen.

Op de racefiets heb ik bijvoorbeeld altijd een valhelm op, op de ligfiets doe ik dat weer niet.
Stom eigenlijk … maar zo heeft iedereen wel zijn eigen rijgewoontes

Geen opmerkingen: