zondag 2 september 2012

Wordt L.E.L , NK-tijdrit voor liggers?



Gisteren tijdrit Texel gereden en wat hebben we gesloft met het weer. Waaide vrijdag “het stront nog van de dijk” , oud Texels gezegde J . Lag zaterdag (in de zon met een krachtig windje) de schapenpoep rustig te bakken op straat. Waar alle rijders (die langs de dijk fietsten) slalomend hun weg naar oudeschild vonden. Het is altijd een feest van herkenning op Texel. Veel supporters die meegaan en oude bekende die bij de bukkers hun tijdrit gaan rijden. Er zijn diverse categorieën. En het zijn wedstrijden in een wedstrijd. Zo ook bij de Velomobielen. De eerste plaats staat bijna vast. Op Ymte staat geen maat . Vorig jaar nog een blessure (dit jaar kon hij weer vol gaan) Op Texel roddelen ze nu nog steeds over zijn gemiddelde snelheid van 61.7 Km/u, want in de ogen van de bukkers kan dit niet. En we worden ook ampers genoemd in het verslag en snelste tijd van deze dag op hun website. Zie ook op de website van WVTexel en op mijn blog van 2 jaar terug toen speelde hetzelfde.


uit een velomobiel gepelt

We kijken wel weer of we volgend jaar op het programma staan en anders wordt het toch tijd voor wat media aandacht.

Bij mij staat Wim “pakken” in de goede zin van het woord, hoog op mijn favorietenlijst. Helaas ook dit jaar was onze AOWer mij weer te snel af (petje af Wim)

 
Het Warm draaien van Wim
Mijn tijdrit ging eigenlijk best wel goed. Doordat ik rondje Denemarken had gefietst zat het met de conditie wel goed, de laatste 1 ½ week heb ik wat lopen intervallen op kracht en om mijn hartslag wat hoger te krijgen. Toen ik na afloop mijn Edge800 uitlas schrok ik zelf van de hoeveelheid hartslagen per minuut. Gemiddeld 175 met uitschieters op het eind naar 186. Toen Wim mij voorbij kwam : ( Ik weet dat je ongeveer verzuur bij 220 – je leeftijd (53) = zou theoretisch bij 167 moeten zijn. Ik weet alleen dat het laatste stuk wat zwaarder ging. Ik heb toen echt op karakter gereden maar voor de rest ging het goed. En kwam op de vierde plaats terecht.
En dat alleen met een tourkap stroomlijning.
De terugweg was weer lachen met zijn vijfen op de pont, (Andre had een andere korte weg terug J) ijs eten en in een velomobiel colonne door Den Helder, waarna ieder zijn eigen weg zocht naar huis toe. Mannen bedankt en willen ze volgend jaar ons niet meer op Texel, zou het dan een idee wezen om van de L.E.L een Nederlands Kampioenschap te maken voor velomobielen en ligfietsen.?.
Moet ik mij zorgen maken met 175 hartslagen per minuut gemiddeld?






Uitslag: Ligfietsen met stroomlijn

 
Naam

Woonplaats:

Eindtijd

Snelheid

1

Ymte Sybrandy

DRONTEN

0:27:43

61,70

2

Jeroen Koeleman

TER AAR

0:30:57

55,25

3

Wim Schermer

DE WOUDE

0:31:46

53,83

4

Cees Roozendaal

HIPPOLYTUSHOEF

0:32:20

52,89

5

Robert-Jan Bakker

LEIDEN

0:33:29

51,07

6

Geert van der Steeg

DE COCKSDORP

0:36:54

46,34

7

Joram Tromp

GRONINGEN

0:40:07

42,63

8

Marloes Dries

PUTTEN

0:42:48

39,95





Geen opmerkingen: