donderdag 15 december 2011

Winterband gemonteerd. Videolink op het ijs

Deze week de eerste sneeuw en hagelbuien . Vandaar de Black panther achter gemonteerd.  Op de voorbanden hoeven geen winter banden deze worden wel door de sneeuw en gladheid heen geduwd. De Vredestein Black Panther heeft een apart noppenprofiel waardoor je de band  in twee rijrichtingen op de velg kan monteren. Bij extreme gladheid (zoals op het ijs rijden) monteer ik de band met de pijlnoppen naar achter voor een nog betere grip.  Nu met wat lichte sneeuw en hagelbuien heb ik de band met de pijlnoppen in de rijrichting gezet. Wat iets minder rolweerstand geeft. De meeste wedstrijd ATBers monteren de achterband tegen de rijrichting (meer grip) in en de voorband met de rijrichting mee.  Mijn woonwerk verkeer met harde wind gaat moeizaam, zeker met zijwind komt er veel druk vanopzij op het achterwiel. Met gladheid en zijwind is er dan ook een grote kans dat hij achter wegbreekt. Met een winterband zal dat minder snel gebeuren. Vorig jaar heb ik diverse keren in de sneeuw (waaronder naar oliebollentocht in Tilburg) en op het ijs gereden. Dat ging prima. Laat het ijs maar komen maar die sneeuw mag nog wel even weg blijven .
Video Link op het ijs en in de sneeuw

3 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Dag Cees. Ik mag van Marian onder geen enkele voorwaarde meer met de Quest op het ijs! Is ook niet leuk ! deze band heb ik voor 37.50 euro in de shop, en de 60 mm is 40 euro. Groeten Kees.

Matthijs Leegwater zei

na 600 Km met een 60 mm uitvoering ben ik dik tevreden.
nu krijg ik ook de Desert wolf 47-407

Matthijs

Kees van Hattem zei

Matthijs ! onze Matthijs uit Twisk ? De Desert Wolf is goedkoper, maar hoe gedraagt deze zich onder de Quest is de vraag. Groeten Kees.