dinsdag 17 maart 2009

Velodrome Apeldoorn met hoog “Wauw”gehalte.

In het spiksplinter nieuwe Velodrome te Apeldoorn hebben we onze laatste wedstrijd van de wintercompetitie gereden. Wat een gebouw en eigenlijk ook een doolhof om op de wielerbaan te komen. Toe ik met de quest kwam aangereden stond ik al spoedig in de zandbak rondom deze wielerarena de fietspaden waren nog niet gereed, zand was gestort en stenen lagen ernaast. Toch via de autoweg en het voetpad de ingang van deze velodrome gevonden. Binnen de bordjes wielerbaan gevolgd en via een immens hoge trap kwam ik boven in het restaurant uit en keek uit over de mooiste indoor wielerbaan van Nederland. Vloeiend lopende bochten met een brede baan, veel licht en alles spiksplinternieuw. Via de beheerder,die mij netjes hielp de quest te dragen kwam ik vrij snel op het midden terrein. Snel de wedstrijdbanden erop gelegd en onder tussen naar de derny wedstrijden op de baan gekeken. (wat een pracht gezicht) De eerste wedstrijd was een rit van 200 meter met een vliegende start. En … dit keer leverde de 10e plaats een extra prijs op van de filmploeg van “man bijt hond”. Eigenlijk waren het diverse wedstrijden .. om de 1e plaats, 10 plaats, kwalificering voor slakken en hazen en een wedstrijd in het rekenen voor de eindstanden. Evengoed de complimenten voor onze jury maar… er gebeurde van alles.. Bob reed een wereldrecord ..felicitaties en op de film… maar later was hij het weer kwijt?? Ik was 10e werd gefeliciteerd en dromen van een zoen van de ronde miss, champagne en eeuwige roem door “man bijt hond”maar even later was ik het weer kwijt?? wat bleek.. zweetdruppels bij de jury..en de eindtijden moesten handmatig worden nagerekend.. weg wereldrecord van bob.. weg 10e plaats… hoe het allemaal op TV komt ..morgen 18 maart 18:55 uur. Zal het op TV te zien zijn .. al zal het wel met een knipoog zijn..Toch het waren pracht wedstrijden met hoge snelheden en een correcte einduitslag. Organisatie bedankt en volgend jaar doen we zeker weer mee en hoop dat Apeldoorn er dan weer bij zit.
De hazen wedstrijd met 5 Questen en link fotos

Geen opmerkingen: