dinsdag 23 december 2008

Voorbereiding oliebollentocht 2008

Vandaag maar eens begonnen aan de voorbereidingen van de oliebollentocht. De OBT en het retourtje Hippo-Almere samen 260km Fietsen zal geen probleem opleveren. (barre weersomstandigheden voorbehouden). Echter ik blijf wel een nachtje over en daarvoor zal ik wat spullen meenemen in de Quest. ..En ik stond er echt van te kijken hoeveel troep er in zo’n fiets gaat. Slaapzak & Mat, kussen, toilettas, pech reservespullen incl. extra 20”en 26”buitenband, Extra kleding & schoenen, Bidon, extra eten en nog wat klein spul (schrijfgerei ed.) Alles wat op de foto staat ging er in en hou nog ruimte over. (In de staart en naast de zitting kan heel wat liggen.) Aan de Quest zelf doe ik niet veel. De onderkant wat schoon gemaakt en ik heb voor de zekerheid 2 nieuwe (voor) buiten banden gestoken. Op de HPV banden zijn 4200 km. gefietst, Hierdoor is de kans op lekrijden (info diverse sites) groter. Straks in het voorjaar, bij een droge periode, ruil ik ze wel om. Dan maar kijken hoe lang ze meegaan, het loopvlak was nu wel dunner geworden maar ze zagen er nog redelijk uit. Een Fiets Toertocht in december heb ik eigenlijk nog nooit gereden .. toch lijkt het mij een leuke ervaring en ga er voor. (link OlieBollenTocht 2007)

1 opmerking:

marcel beekmans zei

lol gaat veel in een qustje he:P 260 kilometer questen?? waar mot je dan wel niet weg komen? uit het noorden ofzo?? nouja hopelijk rij je bandjes niet lek, maar aan ag peur je er een nieuwe binnenband en hupaaaa rijden met die hap! zie je in het weekend!

gr marcel