Bij gesprekken over drie wielers hoor ik dit wel meer. Een lach kan ik dan
niet meer onderdrukken.
Momenteel heb ik een drie wieler te koop staan , die totaal anders is dan de drielwielers waar ik de laatste 10
jaar in heb gereden.
En als je vertel dat je met een velomobiel zoals een Df of Quest
( “met 2 vingers in je neus”) gemiddeld 40 rijdt, zonder trapondersteuning …. Dan
kunnen ze dat amper geloven..
De ene drie-wieler is de andere niet. Op de elektrisch
ondersteunde driewieler (die ik nu tekoop staat) gaat het fietsen moeilijker
dan in een velomobiel.
Je fietst rechtop , zit hoger en beweegt anders dan op een
normale fiets. Hierdoor kun je in het
begin “verkrampter” gaan fietsen. Waardoor je niet goed kan sturen. Hier door haken
veel mensen af. (zie onderstaande video)
In een velomobiel is dit niet zo. Je rijdt hier zo mee weg
omdat je lager en comfortabeler zit. Hier is het in en uitstappen weer een
gewenning.
In het kort: de meeste overwegen een driewieler als ze op
leeftijd zijn.. daar is niets mis mee.. Zelf ben ik begonnen op mijn 48 ste en…..
had dat achteraf veel eerder moeten doen.
Heb een “uitstapje” gehad naar een 4 wieler …maar ga rap weer terug naar
een Quest.
De drie wieler die nu te koop staat , was bedoeld voor mijn
moeder (82) . Zij dacht dat ze nu wel oud genoeg was voor deze driewieler J . Helaas verkrampt ze
en durft niet meer tussen het verkeer te rijden. Dus de fiets bijna hagel nieuw op marktplaats gezet en kan worden overgenomen. … Als
je eenmaal aan de fiets gewend bent.. kan je dat veel plezier geven.
2 opmerkingen:
Niet echt terzake, maar als een 2-wieler voor de jeugd is en een 3-wieler voor oude mensen, voor wie is dan de 4-wieler (met enkel een gas- en rempedaal)?
Vals alarm dus :-) ...
Een reactie posten