zondag 21 mei 2017

Quattrovelo(xl?) Velomobiel voor lange mannen.

Gisteren.. samen met de bende van NH naar Velomobiel.nl geweest in Dronten. Arnold voor zijn remschijven en Jan voor zijn kapstok. George, Matthijs en mijzelf als “begeleiding”.
gewoon(blauw) en verhoogd (oranje)

De verhoogde Quattrovelo(xl?) was ook aanwezig en ik mocht als een van de eerste proefrijden.
En dat beviel prima. Mijn knieën raakte het deksel niet meer en de zithoogte hoefde zelfs niet op de laagste stand. De fiets reed prima, door de verhoging van +/- 2 cm werd extra ruimte voor knieën en voeten gecreëerd.  Er kan nu ook een 2 laags kussen in... en een grote schoenmaat is ook geen probleem..

Bij 204 cm lengte krijgt je quest bobbels :)
Ben zelf 194 cm maar ook een Duitse velomobilist (van 204 cm, naam is mij even ontschoten) paste er in ( Hij haalde op dat moment zijn verhoogde Quest af.
In December ’16 had ik de  Quattrovelo getest maar dat ging niet lekker, prima velomobiel maar mijn knieën tikte tegen de bovenkap en dat fietst niet lekker. (zie video) Nu ga ik voor de verhoogde quattrovelo (of moet er xl achter J ) En zal in de bedrijfskleuren blauw wit komen..
Er valt genoeg te kiezen..
Er was weer genoeg te zien in Dronten zodat wij "iets" later richting noordkop reden en het avond eten werd ingepland bij de viskar onder aan de dijk ..



3 opmerkingen:

raketfiets zei

Die oranje Quest heeft die cup B of C

Willem zei

"buitenmodelletjes" dus........prachtig toch?

De Bobslee zei

Hoi Cees,

Mooi dat ie past! Ga je er ook voor neem ik aan? Je staat al op de lijst, dus dat komt wel in orde, net even de wachttijd uitzitten. Je hebt al een fiets, dat scheelt, daarom heb ik ook de Strada niet te koop gezet, ik wou niet zonder fiets komen zitten.
Proficiat alvast!

Groeten, Adri.