zaterdag 14 november 2015

Oliebollentocht 2015 voorbereiding (naar Lattrop)

Oliebollentocht 2015 lijkt wat minder populair als voorgaande jaren .. als je op de deelnemerslijst afgaat.. :)  Toch niets is minder waar..de meeste deelnemers wachten de weersituatie af.. Of  wachten gewoon af op??.. Niet GPSers kunnen gewoon aanhaken bij iemand met een GPS (dat zijn er zat) Dus dat kan de reden van het wachten niet zijn ;)
Zelf ben ik vanaf 2008 (Almere) nog bij alle OBT'en .. fietsend geweest. En dat was niet altijd gemakkelijk.. maar de Quest is een velomobiel die aardig wat slecht weer aan kan en waar ik nog altijd  met plezier in rij... Vandaar dat ik mij al vroeg had ingeschreven.. en wetende dat bij betaling mijzelf weer uit moest schrijven en wederom dit weekend heb ingeschreven...
Peter de Rond ("Ovaal" voor kenners) ... zal deze  OBT op GPS aanleveren , zodat er meerdere groepjes ontstaan en bij "winterse omstandigheden" zelf wat aanpassingen gedaan kunnen worden.
Niets verkeerd aan.. want afgelopen OBT vanuit Nijmegen was dit eigenlijk ook al het geval.. Ik zat toen in het groepje duoquest en hadden toen ook al een eigen route .

In iedergeval de fietsroute vanuit de Noordkop is de bovenste foto en mocht er sneeuw liggen dan kunnen er strooiroutes aan toe worden gevoegd.

10 opmerkingen:

Richard zei

tja het was er nog nooit van gekomen mee te fietsen.
twee jaar geleden waren we op wintersport.
Vorig jaar was mijn fiets verkocht en ben ik slechts als bezoeker wezen kijken.
Dit jaar wordt mijn eerste echter weet ik nog niet of ik hier fietsend naar toe gaat.
het is vanaf hier al snel 300 kilometer.

Arnold, Hoorn (West-Friesland) zei

Sneeuw hoeft inderdaad geen belemmering te zijn Cees, moet wel heeeel erg zijn als er echt niet gerden kan worden. Ik heb Tilburg nog in gedachten en ook vorig jaar was er best wat wittigheid onderweg. Dit jaar laat ik helaas verstek gaan (echt jammer want het is een mooie omgeving daar met mooi volk)maar hoop volgend jaar wel weer te kunnen. Veel fietsplezier !!

Belle zei

Vorig jaar was er een slaapgelegenheid zodat je een dag eerder naar het startpunt kon rijden. Fiets jij op de dag zelf heen, de tocht en dan weer terug naar huis?

Cees zei

Als het even kan dan gaat het over 2 nachtjes....(van mijn huis retourtje van 400 km v.v) Waarschijnlijk gaan we met 4 / 5 velomobielen die kant op.... Wacht nog even af met boeken (op de weg er naar toe zijn er genoeg slaap mogelijkheden.... maar misschien zijn er daar nog wel velonauten/liggers in de buurt van Lattrop... die nog voor een groep slaapplek kunnen creeren.. is net zo gezellig :) Mvg Cees

Wilco Pompert zei

Hoi Cees, ik heb inmiddels via vrienden op de fiets ook een overnachting geregeld voor Erwin en mij, maar we hebben ons nog niet ingeschreven.

Groeten, Wilco

Willem zei

Welke datum??

Cees zei

27 december heen, 28 obt, 29 weer terug..

marcel beekmans zei

alvast een fijne rit gewenst ceesie

QXS009 zei

Wij zijn ook nog op zoek naar een betaalbere plek voor 2 overnachtingen. We wachten nog met inschrijven tot we dat voor elkaar hebben, want op 1 dag heen en weer is echt te veel. Peter is nu aan het kijken of er in Duitsland een ruimte te regelen is, in Nederland is het hem niet gelukt.

QXS009 zei

Update: er kan nu via de agenda van ligfiets.net ingeschreven worden voor overnachtingen bij de scouting in Rossum, zo'n 12 km vanaf Lattrop.