dinsdag 15 juli 2014

4-daagse 2014 afgeduwd.

Rechtsom via lelystad en bataviawerf
Ik heb aardig ontzag voor de wandelaars die vandaag beginnen aan de 4-daagse. Door het zelf te ervaren weet je hoe zwaar dit kan zijn en… respect voor deze 4-daagse wandelaars!
In 2006 heb ik dit zelf ervaren.  Dit was nog in het marine tijdperk dat er nog met bepakking werd gelopen. Ik heb hem toen uitgelopen. Echter maar 1 dag …dit was het enige jaar dat de 4-daagse na 1 dag werd gestopt.
Ik weet nu, door het vele vooroefenen (toen dat jaar) dat wandelen in deze vorm een topsport is.
Vandaar dat ik het bij fietsen hou… meer mijn ding.
Een Fiets retourtje Hippo – Nijmegen is al gauw zo’n 400 km. fietsen, Dit via de dijk lelystad, Via prachtige fiets paden over de veluwe, met snelle afdalingen bij Arnhem en over een prachtige nieuwe brug bij Nijmegen. Deze veluwe route vond ik mooiere dan de Veluwe route naar Limburg 2 weken terug.
sluis knardijk
onder de snelweg knardijk
Bruggetje Knardijk
Het begin was hetzelfde via de rechterkant van Lelystad loopt een prachtig fietspad naar Harderwijk.
Je ga dan over de sluis, onder de snelweg en via het bruggetje bij de knardijk naar Harderwijk een prachtige route.
Nieuwe brug naast de waalbrug in Nijmegen

 Ook bij Nijmegen is er een nieuwe brug gelegd zodat je niet meer door het centrum hoef en buitenom de stad kan passeren. In Nijmegen aangekomen heb ik in de Jan Massinghal (bij de POST.NL wandelaars)  in een grote zaal overnacht en ben de volgende dag weer teruggereden.
Een prachtige tocht.. Alle wandelaars en vrijwilligers (zeker die van POST.NL : ) veel succes en mooie dagen toegewenst.
Succes !!

Prachtige fietspaden op dit gedeelte van de Veluwe

Laag vliegen omgeving Posbank

Er stonden zelfs olifanten ;)

2 opmerkingen:

De Bobslee zei

Mooie trip Cees! Was dat in verband met de moord op Pim Fortuyn dat het slechts 1 dag 4-daagse was in 2006?

Groeten, Adri.

Cees zei

Dag Adri,
De 4-daagse van 2006 is geannuleerd vanwege de warmte en dat "waarschijnlijk" hier 2 lopers aan zijn overleden. Wij moesten toen in vol tenue met bepakking en "wollen" Baret op het hoofd ,De dag door komen. Ik heb nog steeds bewondering en respect voor alle wandelaars en militairen die aan de 4-daagse meedoen.