maandag 25 januari 2010

“ Winter” competitie 2010 ligfietsen in Apeldoorn

Zondag 24 januari een "winter"competitie in Apeldoorn. Vroeg eruit gordijnen open, buiten is alles bedekt met zo’n 10 a 15 cm sneeuw. De noordkop heeft wel de 1ste prijs verdiend wat cm sneeuw aangaat. Konden we afgelopen week weer een beetje fietsen is het gelijk weer gebeurd. Toch Fietsen op de baan bij omnisport in Apeldoorn is een geweldige ervaring waar ik vorig jaar echt de smaak van het baan rijden te pakken kreeg. Dus Quest in de auto en proberen hoever we komen. Na Hoorn kon de snelheid eindelijk hoger dan 60 km/h en vanaf Amsterdam was de weg sneeuw vrij. Bij de wielerbaan staan er al meerdere questen te wachten. Met vereende krachten worden ze via 2 trappen naar het midden terrein gebracht. Nadat de fietsen zijn geprepareerd wordt er opgesteld om een tijd te zetten met een tijdrit van 1 km om ingedeeld te worden bij de hazen of de slakken.Het wachten voor de start wordt iets vertraagd omdat een tandem combinatie tot 3 keer aan toe bij de start onderuit gaat. Een quest geeft bij de start geen problemen al is het wat zwaarder optrekken. Er moeten 4 ronden gereden worden , na 2 ronden zijn mijn benen al vol gelopen, (de laatste 3 weken niet gefietst vanwege het weer) en rijd ik met loden benen de laatste 2 ronden. Ik kan me toch nog klasseren voor het hazen criterium waar ik langzamer van start ga en achter de ligfietsen aan rij. De andere velomobielen gaan er als een speer vandoor en lappen al na een paar ronde het peloton ligfietsen. Halverwege ga ik met ze mee om toch de liggers voor te blijven. Het lukt niet helemaal want Niels v/d Wal is in een sublieme vorm en weet toch tussen de velomobielen te komen en voor mij te eindigen. Voor mij een betere start dan vorig jaar waar ik de eerste rit bij de slakken begon maar wel bekaf. Om 8 uur savonds waren we weer terug in de sneeuw op Wieringen , terwijl er in Apeldoorn niets lag.
HIER NOG EEN VIDEOLINK van HARRY.

4 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Beste Cees. Mooie foto's, maar kan je Quest niet op het dak ? Tot gauw Kees.

Robbedoes zei

Hoi Cees,

Ik wilde ook net vragen of je Quest niet op het dak past.
Maar Kees is mij al voor gegaan.

gr
ROb

Cees zei

Hij kan op het dak maar ik schuif hem eigenhandig in en uit de auto. Op en af het dak wordt dat stukken moeilijker....vandaar ...

Mick zei

De stroomlijn van die bestel/hatchback zou wel n's beter kunnen zijn dan zonder Quest er in.
Geen slechte score toch 6'? Zit je nog altijd serieus 'in de race' !