zaterdag 17 januari 2009

Velomobiel en strand fietsen

Na het rijden op het ijs wilde ik het strand uit proberen. Vanaf Wieringen via de klimduin in Schoorl naar Bergen aan zee gereden en de bedoeling was dat ik over het strand weer terug zou rijden naar Den Helder. Op de waarschuwingsbordjes stond niets over het fietsen op het strand, dus via de strand opgang de Quest door het rulle zand getrokken en naar de vloed lijn gesleept. Uit eigen ervaring op een ATB of racefiets kun je daar redelijk fietsen. Na een paar honderd meter ploeteren in de Quest wist ik dat fietsen met een velomobiel op het strand moeilijk gaat, het gewicht van de fiets plus de rolweerstand van de banden die iets in het zand zakken maken het niet makkelijk om ontspannen te fietsen. Met de zuid westen wind in de rug zou ik met een ATB over het strand flitsen toch met de Quest kwam ik amper vooruit. Na een paar KM. had ik het gezien en ben via Den Helder terug gereden naar Hippolytushoef. Het laatste eind op de geasfalteerde dijk bij Den Helder en bij Wieringen wat toch stukken beter gaat. Thuis aangekomen eerst het zand uit de quest gehaald want dat zat echt overal.... tellerstand 4950 km.

5 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Beste Cees. Leuk geprobeerd, met de Swalbe Super Moto Strandband achter was je een stuk verder gekomen, of wacht op de volgende vorstperiode. Groeten Kees.

Cees zei

Ik wacht wel op de volgende vorst periode en ga dan verder op het ijs. Al het zand en het zoute water wordt de quest niet vrolijk van ..mvg Cees

Mick zei

Mijn broer heeft n's 'n vouwfietsje van me overgenomen om vanaf de parkeerplaats hiermee de pier af te rijden en te gaan zeevissen: Ik herkende 't ding nauwelijks terug door de roest, dwars door de lak heen!

Kees van Hattem zei

Beste Cees. Ik zag een mooie foto van Quest 254 op de Wielerbaan.Komt er nog een uitgebreid verslag? Nu nog op de ijbaan ernaast. Groeten Kees.

Kees van Hattem zei

Beste Cees. Ik zag ook nog bewegende beelden van je, hoog in de baan. Je maakt zo wel heel wat meters meer.Kees