zondag 30 november 2008

Fiets-col en pet

Vaak krijg ik thuis de opmerkingen dat die wollen pet en col niet staan... (maar wat zou het)..Met de col, fiets ik al jaren. Op de race(buk) fiets kwam (voorovergebogen) de wind vaak via de hals opening en nek naar binnen. Kou in de nek en schouders kan behoorlijk last geven, hierdoor kan er een doof gevoel ontstaan in de armen, wat met sturen niet handig is. Met een velomobiel heb je hier stukken minder last van toch gebruik ik die col nog alle dagen. De col kan uitgerold worden tot mijn ogen, wat met die snijdende kou ‘s morgens vroeg heerlijk warm is. In combinatie met een wollen muts met klep krijg ik het absoluut niet koud op mijn kop. Ik heb het maar een retro pet genoemd dan accepteren ze het thuis ook een beetje. Samen met de veiligheidsbril heb ik geen last van de snijdende kou in mijn gezicht. De Fietscol is door mijn schoonmoeder gebreid en loopt achter iets door, zodat nek en schouders beschermt zijn tegen de kou. Als het te warm word rol ik de kraag naar beneden en de wollen oorkleppen gaan omhoog. Mocht je een schoonmoeder hebben, die goed kan breien, is er wat te vragen met Sinterklaas :)

1 opmerking:

Peter G. zei

Hoi,
Ziet er heel warm en comfortabel uit. Heb je ook een breipatroon voor mijn schoonmoeder?
groet, Peter