woensdag 5 november 2008

Banden test Wim


Behoorlijk geïnteresseerd volg ik Wim zijn blog over zijn banden test.
Er zitten toch behoorlijke verschillen in de uitrol weerstanden van diverse banden.
Ik ging er altijd vanuit dat dit niet zoveel scheelde, toch …deze testen geven een behoorlijk verschil. Nu weet ik van mezelf uit ervaringen van trainingen en wielerwedstrijden (van vroeger) dat meerdere factoren de keuze bepalen van een band.
Bijvoorbeeld: Grip, bandendruk, Lek bestendigheid, slijtage gevoelig, prijs, rij comfort, makkelijk verwisselbaar, draaicirkel , gewicht enz..
Echter voor mij is bepalend Lek bestendig en slijtage gevoeligheid. Zeker in deze periode met slecht weer is een lekke band niet prettig.
Vooral met woon-werk ritten rij je toch op een bepaald tijdschema.
De gedachte dat ik smorgens(tussen 6 en 7) in de regen en vrieskou een band sta te wisselen maakt me niet vrolijk.
Zelf kijk ik op ligfietsplaza de ervaringen van andere rijders met hun banden na, toch zoals Wim het doet krijg je wel een beter beeld onder dezelfde omstandigheden. Gewoon klasse deze test!
Met hulp van andere rijders met hun beproevings tabellen bijvoorbeeld die van jonathan, krijg je wel een beter beeld en wordt de keuze wat makkelijker.
Onder deze link een complete bandentest van een paar jaar geleden.

Geen opmerkingen: