vrijdag 8 augustus 2008

opleuken quest

De laatste dagen van de vakantie was het niet echt fiets weer, vandaar dat ik een reflecterende striping kon aan brengen en een piezo sirene heb ingebouwd.
De sirene (40 x 45 x 60mm en voor €4.95 niet duur) heb ik bij hobbyrama gekocht en geeft echt een hoop geluid (107dBA) als ik hem licht in druk dan tjipt hij meer. Op grote afstand kan ik mede fietsers al in seinen dat ik eraan kom.
Ik heb hem aan de binnenzijde en voor in de quest gemonteerd via een paar kleine gaatjes komt het geluid er uit.

De reflectieband is van 3M en heb ik op de plaats van de gele band geplakt die de naad van de quest bedekt, zo valt hij in het donker meer op.
Het enige nadeel is dat het gele band van velomobiel.nl sneller te verwideren is als de bovenkap los moet dan deze reflectende striping en heeft een groot hecht vermogen.
Nu hopen dat het weer wat beter wordt om toch wat meer vakantie kilometers te maken.

Geen opmerkingen: