woensdag 16 april 2008

snot!

Ik heb al veel blogs en ervaringen gelezen tussen race(buk) en ligfietsers en hierin zijn veel voor en nadelen beschreven….. maar kan nergens achterhalen dat een ligfietser minder last heeft van zijn neus dan een racefietser. De afgelopen winter heb ik echt al “liters van het afscheidingsproduct van de neusslijmvliezen” geproduceerd. Alle dagen heen en weer in alle soorten omstandigheden en meestal op de racefiets. Met mooi weer ga ik op de ligfiets en heb dan eigenlijk geen last van mijn neus. Ik zit dan meer rechtop tov een racefietser (rij dan meer met het gezicht naar beneden).

Een zakdoek (of andere oplossingen) is eigenlijk niet te doen, dus vaak een neusgat dicht en “blazen” maar zodat het ademhalen weer via alle kanalen kan worden gedaan.
Het lijkt wel een gewoonte, toch op de ligfiets heb ik dit bijna niet … vandaar dat het voor mij een voordeel is … wat ook wel een keer genoemd mag worden!

Geen opmerkingen: