maandag 25 november 2019

Nieuw Rubber.


Banden zijn voor elke velonaut anders, het is net welke velomobiel je rijd (niet alle banden passen onder elke velomobiel) en wat voor eisen je stelt. Draaicirkel, lek bestendigheid, snelheid , grip, comfort, slijtage, bandenprijs enz…
Zelf reed ik de laatste jaren ; voor met Schredda en achter met de marathon Almotion. In de Winter vervang ik de achterband door een Black Panther.
Nu worden de Schredda en de Black Panther niet meer gemaakt zodat er naar goeie vervangers moet worden gezocht.
Jan heeft zo zijn eigen "afscherming" voor de banden
20 “ GoCycle versus Tryker
Lang heb ik getwijfeld welke band ik voor de Schredda zou nemen.  Op de site van Saukki , kwam de Schwalbe Tryker het best uit zijn ”rolling Test” . Wim heeft deze band in het verleden ook getest en kwam uit op de Gocycle. Nu is het mogelijk dat de Tryker verbeterd is maar ik durf de stap niet te nemen en ga voor de GoCycle die ook nog eens een stuk goedkoper is (€29,90).
26” Achterband.
Voor een 26”Quest geen probleem, daar zijn genoeg ATB banden voor in de winter en zomer.
Ook gaat de achterband een stuk langer mee dan de voorbanden. Zodra mijn reserve Black Panther’s op zijn , zijn er genoeg alternatieve.

Toerrit naar de Woude
Dus van het weekend nieuwe banden gehaald bij Wim (velomobielonderdelen.nl
Een mooi zondags fietsritje samen met George , Jan en Arnold via Hoorn naar de Woude.
Hartelijk ontvangen door Marian en Wim, de laatste ontwikkelingen door gepraat. En het nieuwe rubber mee terug genomen naar Hippo, zodat we weer een tijdje vooruit kunnen.

2 opmerkingen:

Wim zei

Komen 'de mannen van Noord-Holland' zaterdag ook afscheid nemen van Paul -MooiGeelIsNietLelijk?

Cees zei

ik zelf kan niet , Toch die erehaag en passend afscheid heeft hij verdiend.
We zullen hem (en zeker zijn Blog verhalen) missen.
Sterkte voor iedereen en we zullen hem ook in de NoordKop niet vergeten.