zaterdag 9 februari 2019

Winter11stedenTocht (video)


Afgelopen zondag 3 februari 2019 was de Winter11stedenTocht.  Dit keer verreden onder prima omstandigheden. 
De start.
Het vertrek was om 07:00 uur, vanuit de 11 stedenhal in Leeuwarden en veel velomobielen stonden vooraan de start.  Ik stond achter Peter en Martin en die hadden er gelijk een behoorlijk tempo in. Ook Xander sloot zich bij onze groep aan. (hieronder een video voor de beeldvorming)

Bekeuring
Bij Sneek aangekomen was de 7 steden Tocht net van start gegaan en ik had veel ontzag voor de vele steppers en handbikers die wij in rap tempo voorbij reden. Hier reden wij op de weg (het fietspad was aardig glad) en zo konden wij veilig en snel passeren.  Peter maakte wat meer afstand en ik besloot iets langer op de rijbaan te blijven fietsen zodat ik weer bij hem kon aansluiten.. Helaas was daar een Friese Veldwachter.. hier niet mee eens. Wat was die man boos.. Hij had al vele fietsers weer op het fietspad moeten sturen en nu was het genoeg… Hij ging bekeuringen uitdelen ..  Tegenspraak duldde hij niet..  geduldig wachtte ik zijn preek en de bekeuring af.. En ga ik later weleens uitpluizen of ik echt wel zo fout was..

Het hield wel in, dat ik niet meer op de weg durfde te fietsen en de achtervolging inzette op de andere velomobielen. Bij de stempelpost in Sloten haalde Ymte mij in en ik bleef mij eigen tempo rijden (ymte is een klasse apart). Niet veel later , haalde ik Martin in (2 lekke banden) en daarna Xander (die zag eruit of hij zich had opgeblazen maar petje af want hij had sochtends ook het traject Groningen – Leeuwarden gefietst.)
Achtervolging
Dus samen met Martin achter Peter en Ymte aan, in Workum ben ik gestopt voor snert en choco en Martin ging alleen verder.
Later in Stiens nog een keer aan de snert geweest heerlijk . Het laatste stuk naar Dokkum ging over kleine paadjes met veel tegenliggers. Bukkers van de 11stedentocht kwam ik bijna niet meer tegen.
En zo finishte  ik nog voor 15:00 uur in Leeuwarden , een pracht van een snelle toertocht met als een prijs een kruisje en een bekeuring : )
Organisatie Bedankt het was prima georganiseerd.

2 opmerkingen:

Peter de Rond zei

Cees, de bekeuring, bezwaar tegen aantekenen, tenzij er een bord stond verboden voor fietsers. Ik zag dat je na de start ook achter Martin aangegaan bent.

Belle zei

Eens met Peter. Misschien kan je de plek bekijken in Google Streetview, of er een bord stond dat het verboden voor fietsers is. Anders even nafietsen.