maandag 8 oktober 2018

Zonovergoten Herfsttreffen


Afgelopen weekend naar Beers geweest voor het herfsttreffen. Dit keer zonder de bende van NH. Kwam wel goed uit want had eerst nog een klus op mijn werk voordat ik richting Beers reed.
Had 1 fietspont in de route opgenomen en helaas was ik 15 min. te laat en kon omrijden hierdoor werd het laatst stuk door de fiets computer genavigeerd over de fietspaden in Noord Brabant…

dat is gelijk een uitdaging want er zitten dan aardig wat onverharde paden en nauwe bruggetjes tussen. En in het donker is dat niet prettig rijden.  Zodoende kwam ik later aan dan gepland maar was het wel gelijk weer een feest van herkenning. 

Onderweg nog even wat herfstbokken ingeslagen en die kwamen toen goed van pas. Hierna de zolder opgezocht en kon nog mooi tussen de matrassen liggen.
Heerlijk rustig.

De volgende ochtend eerst maar even het stevige ontbijt weggewerkt..
(er stond nog wat stevig spul van de vorige avond)
En maar even rondkijken waar ik beland was. We bivakkeerden op Camping /zorgboerderij “De tienmorgen” En het was een vrolijke beestenboel , en perfect onderhouden.



Om 10 uur was het verzamelen voor de toerrit richting en rondom nijmegen. Had me eerst ingeschreven bij de kletsgroep omdat ik dacht dat de “scheurgroep” een hoog tempo zouden rijden maar bij het horen van de route (met een aantal klimmen ) was ik snel om.
Er fietsten ook een paar open liggers mee en petje af voor het makkelijk bijhouden van de velo’s.
Het was een pracht van een route en de meerijdende “elektrische brommer” verzorgde prima de afzetting van de kruisingen. 
electrische brommer ?

De stop was bij een zweefvliegveld , terwijl wij de uitsmijters naar binnen werkte waren er diverse zweefvliegtuigen die opstegen en landen.

Terug bij “de tienmorgen”waren wij als eerste terug van een prachtige toertocht en nog nagenietend van het middag / avond zonnetje.  Na een heerlijk maaltijd en wat sterke verhalen zocht ieder zijn eigen slaapplek op..  De regen viel s’nachts zodat we zondag weer zonovergoten terug konden rijden.
Iedereen bedankt die dit treffen tot een succes maakte
Groet Cees

Geen opmerkingen: