Uw GPS valt buiten de garantie periode (net 3 maanden) maar…
als u deze opstuurt en 93€ betaald krijgt u van ons een compleet nieuwe vervangende
GPS. Dit kan 15 werk dagen duren.
Ik vond dit zelf een heel goed service aanbod. Via de mail
kreeg ik het inlever adres en een
service code. En zond deze direct naar GarminEurope Customer Returns internal
repair, bramenberg 9 3, 3755BT in Eemnes.
Via de tracking code van post NL zag ik dat deze de volgende dag was
aangekomen op het bewuste adres. Echter na 1 week nog geen reactie van Garmin.
Toch even gebeld.. Ik hoefde mij niet ongerust te maken want via de tracking
code was deze aangekomen en het kon toch 15 werkdagen duren. Na 3 weken per
email weer gereageerd en het antwoord kwam na een paar dagen… Uw pakket is bij
ons niet aangekomen (ondanks dat POST NL dit wel aan geeft) en u heeft het niet
aangetekend verstuurd zodat wij niets voor uw kunnen doen!!
Hier wordt je niet blij van! Maar weer gebeld … na 30 minuten
aan de telefoon gehangen te hebben. Kreeg ik het zelfde antwoord maar nu nog
een slag erger. Omdat het al een maand geleden geweest is dat ik dit pakket heb
opgestuurd…. Vervalt mijn servicecode en kan Garmin niets meer voor mij doen.
Direct zaken doen met Garmin is dus niet aan te bevelen ..
Eigenlijk vind ik dit service fraude.
Zie ook het blog van http://quest412.blogspot.nl/2013/10/via-een-omweg.html
dat via Garmin zelf dit veel geld kost en via de leveranciers dit zelfs
helemaal niets kost.
Men laat de klant bewust veel te lang wachten bij mail verkeer en via de telefoon. Zodat de klant afhaakt.
Men laat de klant bewust veel te lang wachten bij mail verkeer en via de telefoon. Zodat de klant afhaakt.
Gewoon Service fraude… wordt vervolgd!
5 opmerkingen:
Hi Cees,
Dit is heel naar. Ook ik heb eerder urenlang telefonisch bij Garmin Europe in de wacht gestaan. Vaak is het beter om te kiezen voor een Engelse operator. Die nemen eerder op. Kunnen ze je niet helpen, dan kunnen ze intern meestal wel snel doorschakelen naar een Nederlandse meneer of mevrouw. Heb je ze eenmaal aan de telefoon dan word je gemiddeld wel snel en goed geholpen.
Al met al een heel goede reden om naar een goede winkel te gaan en nooit meer iets online van Garmin te kopen.
Groeten,
Wim
Dag Cees ,
Voor onze activiteiten maken ze de best bruikbare spullen , maar blijken niet uit in service .
In Heerhugowaard zit ook Waypoint , mmar voorlopig id de boel zoek.
Misschien is het het overwegen waar om naar een ander merk te kijken.
Matthijs
Hallo Cees,
Volgens mij kan een fabrikant de garantie niet beperken tot 3 maanden als de verwachte levensduur veel langer is dan dat. Je kunt dat gewoon aanvechten en eisen dat ze gratis dit of een ander werkend apparaat leveren, het is toch te gek dat zo'n ding wat je voor 3 of 5 jaar koopt na 3 maanden de geest al geeft en dat je dan weer flink moet lappen.
Hoi Cees, mooi vervelend en onklantvriendelijk ik heb mijn Garmin Navisys (zowel voor de fiets, één voor mijn motor en in de auto in Hhw. gekocht en dat is dan tevens mijn aanspreekpunt. Als dit niet werkt ga ik naar Waypoint in Notter. Mijn ervaring is dat zij WEL service met een hoofdletter geven. Ik heb waarschijnlijk de hoofdprijs betaald voor de Navisystemen maar dat zij dan maar zo.Tot nu toe geen problemen met service/nazorg en updates. Gr.Willem
Hallo Cees,
Heel vervelend en heel herkenbaar dat soort service.
Ik reageerde zojuist op het blog van Jan Goddemaer overmijn ervaring met Google maps als fiets navigator. Perfect! Ik heb mijn Garmin bij het chemisch afval ingeleverd.
Een reactie posten