zondag 19 mei 2013

BobsleeStrada in Noorwegen.

Net terug van vakantie en bladerend door foto’s, blijft Noorwegen voor mij het mooiste land van Europa. In mijn Marine periode heb ik dit land vaak aangedaan. Soms maanden achter elkaar om duikers op te leiden met een duikwerkschip of met een mijnenjager. Omgeving Bergen was ook nog precies hetzelfde en de regen kwam daar ook met bakken uit de lucht. Toch de rest van de dagen hebben we prima weer gehad. Zo ook in Geiranger waar we met een snelle Ribboot door de fjorden en langs watervallen scheurden.
Adri stond daar op tijd :)
 In Edjford hadden wij met Adri ( Bobsleestrada) afgesproken. Tijdens het afmeren zagen wij hem al staan. Op zijn BLOG Kun je lezen hoe dat tot stand kwam. Wel leuk hoor, dat je door een blog en rijdend in een velomobiel zoveel mensen ontmoet met dezelfde hobby. Voor Adri, met Ina en zoon “petje af”wat zij daar in korte tijd gerealiseerd hebben. 
 Van het spreken van de Noorse taal, het zoeken naar een baan en het bouwen van een nieuw huis. En dat binnen een jaar of 5. En dan ook nog met zijn Bobsleestrada , (in Noorwegen) een nieuwe tak van fietsen introduceren J . Wij hebben een leuke dag daar gehad.
Toen Adri weer terug naar huis reed, zijn wij met een bus naar boven gereden. Een van de mooiste watervallen, stort daar zijn water in grote hoeveelheden naar beneden. Onderstaande waterval foto geeft aan hoe de natuur daar eigenlijk een maand achter loopt.

Toen wij savonds daar vertrokken was met Adri afgesproken om te zwaaien als we langs zijn huis vaarde… maar vanaf het schip waren het hele kleine huisjes… Ik heb voor op het schip staan zwaaien met mijn kussensloop… en proberen Adri’s huis te ontdekken (helaas zonder verrekijker was de afstand te groot) Op zijn blog zie je op afstand ,de fotos van ons “minischip” J ..En… zij wonen daar prachtig.  
Terug in Nederland probeer ik het woon – werk ritme weer op te pakken en de vele extra kilo’s weer eraf te fietsen. Want op zo’n cruiseschip wordt je echt in de watten gelegd en kom je niets tekort.
Ik snap alleen niet waarom die Vikingen van die "helmen" op hun hoofd zetten.  Zo "stoer" staat dat nu ook weer niet :) 
 

2 opmerkingen:

De Bobslee zei

Hallo Cees,

Staat je wel heel stoer dat helmpje! LOL!! Je hoofd lijkt groot onder het helmpje, maar is toch niet zo groot blijkbaar, want je kussensloop hebben we toch echt niet kunnen ontdekken! Dan hadden we meer gehad aan het Witte Reus laken uit de reclame waarschijnlijk. Leuke beschrijving van onze ontmoeting ook, als ik nu tevoren geweten had dat jullie zoveel tijd voor me hadden gereserveerd, had ik een andere dagindeling voorgesteld waarschijnlijk. Maar goed, het ging zoals het ging, dit was ook leuk zo. Het leek ons ook al sterk dat je ons huis of de vlag kon zien, de afstand is wel erg groot.

Tot ziens en groeten,

Adri.

Kevin Champagne zei

Hi Cees,
I follow both your blog and Adri's. I find interesting your cruise and meeting Adri. It makes the world seem smaller and friendlier when I read blogs like this. Good luck losing weight after your cruise.lol.
Greetings from Canada
Kevin