vrijdag 30 november 2012

Onveilige situatie Politie erbij!


Groot onderhoud wegen Noordkop krijgt langzaam vorm. Diverse wegen zijn weer open voor automobilisten. En Den Helder is via de N99 en N9 weer goed bereikbaar. Via de polder blijft het (voor diegene die hier onbekend is) nog een zoekplaatje. En is het oppassen voor de fietsers!!
Helaas 2 weken na mijn klacht en melding (via de papieren en digitale versie) bij Rijkswaterstaat, zijn er nog steeds hekwerken die verbreed zijn met steigerpijpen.  En echt met mist zie je deze pijpen niet!!
 
Dus deze week maar eens gebeld met het loket van Rijkswaterstaat. Een alleraardigste mevrouw van dit loket, kon mijn klacht  begrijpen en  vulde voor mij een digitaal formulier in. Hierin kopieerde ze ook de link van mijn blog. En stuurde deze melding door naar de betreffende afdeling van Rijkswaterstaat. Binnen een half uur kreeg ik al telefonische antwoord, dat mijn klacht en schadeverhaal minimaal 4 weken zou duren voordat dit in behandeling zou worden genomen. Ik was te verbaasd om scherp te antwoorden. ... Onverantwoord!.. Ik wilde niet wachten tot iemand zijn eigen kapot zou rijden!
 
Dus savonds nog maar eens langs de betreffende verkeersregelaar (kruising N99 – N249) voor een andere oplossing. En die kwam vanzelf daar aan rijden: DE POLITIE.  Deze mannen rijden hier regelmatig rond, om het sluipverkeer de juiste kant op te sturen en zo nodig te verbaliseren. Wederom agenten die het gevaar van de steigerpijpen konden zien en hier ook melding van maakte. … En het werkte! Toen ik sochtends weer bij de betreffende kruising langs reed. Stond daar een weg afzetting geheel afgesloten met hekken (wel verzwaard met steigerpijpen) met 1 verschuifbare opening. Diezelfde dag nog, kreeg ik telefoon en een e-mail  van een (letsel)schade jurist van Rijkswaterstaat dat mijn brief en toebehoren in goede orde zijn ontvangen en dat het “ongeval” wordt betreurd. En dat bij de betrokken dienst bij RW informatie wordt opgevraagd.

Mijn les hier uit is eigenlijk logisch; bij een onveilige verkeersituatie (ongeval), melding maken bij de politie, daarna de betrokken instantie. …. Andersom werkt niet of te langzaam voor een snelle oplossing!
 
Wordt vervolgd J

2 opmerkingen:

Gerrit zei

Kijk , dat is pas aktie ondernemen !!!!
En nu maar hopen dat jouw schade ook snel behandeld word.

Pieter Moonen zei

tja, dat papierwerk en bureaucratie, het is me wat. Ik hoop ook voor je dat je schade snel behandeld wordt. Ook fijn om te lezen dat je er zo een werk van maakt om anderen te behouden voor dit gevaar!