vrijdag 30 maart 2012

Garmin edge800 opgehaald retourtje 260 Km.


Afgelopen weekend heb ik via marktplaats de fietsGps-computer, de Garmin Edge 800 opgehaald.Omdat het oplichtergilde aardig actief is op Marktplaats (zie link), wilde ik deze zelf halen.
spiegelglad asfalt
Vanuit Hippo naar Wezep was het een fietsretourtje van 260 Km. Heen zonder GPS en met een print vanuit de routeplanner van defietsersbond.  Via de nieuwe route langs lelystad was het makkelijk rijden. Vanaf Dronten zelfs over spiegelglad nieuw wegdek naar Kampen. Het laatste stuk naast de N783 naar Wezep was een hobbel fietspad en veels te smal. Terug heb ik de Garmin goed kunnen testen. Tov van mijn oude Garmin Etrex vista heeft deze veel minder mogelijkheden en is geheel op de fietser afgestemd.

De gereden tracks kunnen perfect worden nagekeken op Garmin connect. (zie mijn woonwerk traject)
 De Gps is minder gedetailleerd op het aflezen v/d kaart, vind hem vaak zelfs moeilijk af te lezen. 

 Inmiddels heb ik  de edge 800 gemonteerd op een beugel in de Quest en is deze perfect afleesbaar ook onder de kap.

Eindelijk een waarschuwing wanneer hij dicht gaat!

Geen opmerkingen: