donderdag 2 juni 2011

Gras Gevaar.

Evenals vorige jaren staat het gras langs een aantal fietspaden hier in de noordkop te hoog.
De kans op ongelukken met medefietsers  en medeweggebruikers wordt hierdoor behoorlijk vergroot.   Als het gras straks te hoog wordt gaat het met de wind hangen en wordt het fietspad optisch nog smaller. En wind staat hier altijd J
Rijden met een vlaggetje wordt er niet beter op omdat het frontale beeld niet echt duidelijker wordt van een quest en rijden door fietspoortjes gaat dan niet meer.
Waar het kan (in mijn woon-werk traject) rij ik nu op de autoweg om ongelukken te voorkomen. De kans is groot dat ik door oom agent een keer bekeurd wordt. 

 Misschien is het dan een optie om deze bekeuring uit te spelen want de gemeente inlichten geeft geen resultaat. Er wordt hier aan alle kanten gesnoeid op budgetten. En de fiets veiligheid komt dat niet tengoede. Maaien dat gras...... 

2 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Dag Cees ! hij is er weer. Je had vandaag gewoon met ons mee moeten rijden. Het was "een wilde tocht" volgens De Muis. Héél veel mooie vrouwen gezien, en De Muis heeft voor je geposeerd. Groeten Kees

marcel beekmans zei

je schijnt op de meeste wegen te mogen rijden, mits er een verbodsbord sttaat. als je er mag rijden en je woord aangehouden door een agentje die de regels niet goed kent ,leg ik het altijd uit. en als men voet bij stuk houd geef ik vaak een laatste optie aan hen als ik zeker weet dat ik er rijden mag:
optrie 1: je schrijft hem uit, en dan zie ik je later weer op de prinsengracht ( politierechter ) en dan woord ik toch wel in het gelijk gesteld, het kost u tijd en mij. en uiteindelijk is het voor niks allemaal

2: je stuurt me het fietspad op wat ik dan moet opvolgen en we gaan onze weg weer vervolgen.

dan is de kans groot dat ze voor optie 2 gaan hoor. gewoon een kwestie van netjes blijven en niet slim willen doen, dan is er niets aan de hand

amen

beekie