zaterdag 11 oktober 2008

Noodaccu & dubbelzijdige SPD pedalen Quest


‘s Ochtends fiets ik in het donker maar met de “extreme” koplamp , heb je een krachtige schijnwerper en hoef je geen snelheid te minderen. Behalve als de accu bijna leeg raakt. Je merkt dat als het knipperlicht aangaat, dan verzwakt ook de schijnwerper en even later is er geen krachtige lichtbundel meer . Ik schakel dan over naar de LED verlichting maar deze verlichting is meer voor gezien worden.
Nu heb ik toch een reserve (nood) accu gemaakt om te wisselen als de huidige accu moet worden opgeladen. Straks rij ik ook terug in het donker en kan ik door de nood accu mijn schijnwerper blijven gebruiken en kan ik mijn normale snelheid fietsen met goed zicht. De houder en oplaad snoer komen van een oude radio met oplader die kapot was. De batterijen (reclame)van de Aldi . De totale onkosten 6 € voor veiliger fietsen.
De eenzijdige SPD pedalen die standaard bij de Quest geleverd worden, heb ik vervangen door dubbelzijdige. Dit stapt toch makkelijker in de pedalen. Soms had ik problemen om in een keer in te klikken. ( Zeker als de kap er op zit kan je de pedalen niet goed zien) Nu maakt het niet uit hoe de SPD pedaal staat en klik je er makkelijker in.)
Tegenwoordig als je nieuwe wielerschoenen koop (AGU) krijg je de SPD pedalen erbij. (zelf heb ik ze omgewisseld met mijn racefiets daar rij ik toch zelden op.

Zo pedaleer ik goed verlicht de herfst in.

Nootje: condensvorming in de schijnwerper kan je weg laten lopen door een klein gaatje onder in de lamp te boren.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

hej die cees

de beschadige brug zit er op, maar toen die er op zat, kwamen we er achter dat de rechts ook een nieuwe op moet, is ietje beschadigt, en meot even opnieuw woorden uitgelijnd. hopelijk hoor ik deze week waneer dat gebeyren gaat. ik kan zowizo niet niet fietsen even heb giga last van mjin knie;s