vrijdag 13 juni 2014

GPS Service fraude Garmin Europe

Het is alweer  1 ½ maand geleden dat ik mijn Garmin Edge 800 naar Garmin Europe in Nederland heb gestuurd. Omdat mijn Edge 800 problemen kreeg met de aan/uit knop. Dus naar Garmin gebeld voor een reparatie offerte. Antwoord kreeg ik direct per telefoon (niet per e-mail). Deze was veel belovend:
Uw GPS valt buiten de garantie periode (net 3 maanden) maar… als u deze opstuurt en 93€ betaald krijgt u van ons een compleet nieuwe vervangende GPS. Dit kan 15 werk dagen duren.
Ik vond dit zelf een heel goed service aanbod. Via de mail kreeg ik het inlever adres  en een service code. En zond deze direct naar GarminEurope Customer Returns internal repair, bramenberg 9 3, 3755BT in Eemnes.  Via de tracking code van post NL zag ik dat deze de volgende dag was aangekomen op het bewuste adres. Echter na 1 week nog geen reactie van Garmin. Toch even gebeld.. Ik hoefde mij niet ongerust te maken want via de tracking code was deze aangekomen en het kon toch 15 werkdagen duren. Na 3 weken per email weer gereageerd en het antwoord kwam na een paar dagen… Uw pakket is bij ons niet aangekomen (ondanks dat POST NL dit wel aan geeft) en u heeft het niet aangetekend verstuurd zodat wij niets voor uw kunnen doen!!
Hier wordt je niet blij van! Maar weer gebeld … na 30 minuten aan de telefoon gehangen te hebben. Kreeg ik het zelfde antwoord maar nu nog een slag erger. Omdat het al een maand geleden geweest is dat ik dit pakket heb opgestuurd…. Vervalt mijn servicecode en kan Garmin niets meer voor mij doen.
Direct zaken doen met Garmin is dus niet aan te bevelen .. Eigenlijk vind ik dit service fraude.
Zie ook het blog van http://quest412.blogspot.nl/2013/10/via-een-omweg.html dat via Garmin zelf dit veel geld kost en via de leveranciers dit zelfs helemaal niets kost.
Men laat de klant bewust veel te lang wachten bij mail verkeer en via de telefoon. Zodat de klant afhaakt.
Gewoon Service fraude… wordt vervolgd!

5 opmerkingen:

  1. Hi Cees,
    Dit is heel naar. Ook ik heb eerder urenlang telefonisch bij Garmin Europe in de wacht gestaan. Vaak is het beter om te kiezen voor een Engelse operator. Die nemen eerder op. Kunnen ze je niet helpen, dan kunnen ze intern meestal wel snel doorschakelen naar een Nederlandse meneer of mevrouw. Heb je ze eenmaal aan de telefoon dan word je gemiddeld wel snel en goed geholpen.
    Al met al een heel goede reden om naar een goede winkel te gaan en nooit meer iets online van Garmin te kopen.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Cees ,

    Voor onze activiteiten maken ze de best bruikbare spullen , maar blijken niet uit in service .
    In Heerhugowaard zit ook Waypoint , mmar voorlopig id de boel zoek.
    Misschien is het het overwegen waar om naar een ander merk te kijken.

    Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Cees,

    Volgens mij kan een fabrikant de garantie niet beperken tot 3 maanden als de verwachte levensduur veel langer is dan dat. Je kunt dat gewoon aanvechten en eisen dat ze gratis dit of een ander werkend apparaat leveren, het is toch te gek dat zo'n ding wat je voor 3 of 5 jaar koopt na 3 maanden de geest al geeft en dat je dan weer flink moet lappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Cees, mooi vervelend en onklantvriendelijk ik heb mijn Garmin Navisys (zowel voor de fiets, één voor mijn motor en in de auto in Hhw. gekocht en dat is dan tevens mijn aanspreekpunt. Als dit niet werkt ga ik naar Waypoint in Notter. Mijn ervaring is dat zij WEL service met een hoofdletter geven. Ik heb waarschijnlijk de hoofdprijs betaald voor de Navisystemen maar dat zij dan maar zo.Tot nu toe geen problemen met service/nazorg en updates. Gr.Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Cees,
    Heel vervelend en heel herkenbaar dat soort service.
    Ik reageerde zojuist op het blog van Jan Goddemaer overmijn ervaring met Google maps als fiets navigator. Perfect! Ik heb mijn Garmin bij het chemisch afval ingeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen