tag:blogger.com,1999:blog-703739036245712623.post1065712027661221265..comments2024-03-11T17:03:26.065+01:00Comments on Wieringer-Velomobiel: Testen, afstellen en QuattroVelo over de kop.Ceeshttp://www.blogger.com/profile/02502222339675005547noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-703739036245712623.post-54202769201519561222018-05-21T20:57:06.099+02:002018-05-21T20:57:06.099+02:00Veel dezelfde ervaringen met de QV, zwaar rijden e...Veel dezelfde ervaringen met de QV, zwaar rijden en vooral in de winter in de winter, uitzicht vlak voor de fiets is slecht (zeker met mijn QV+. De QV is onbetrouwbaar in de bochten; de achterkant breekt uit. Bij de derde keer uitbreken over de kop geslagen. Toch een heel fijne fiets om mee te rijden en de kap (de hoed) vind ik fantastisch. De schuimkap heb ik met magneten. een aanrader! Bagageruimte is fijn (wel altijd nat). Achterremmen doen het erg goed maar lopen altijd aan. Een tijdje met ondersteuning gereden, kruissnelheid 50 kpu :-). De vloeistof in de banden is inderdaad een drama zoals je beschrijft. Toch een fijne fiets.VeloTeĵohttps://www.blogger.com/profile/15394292321743837380noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-703739036245712623.post-53658792696987856182018-02-27T15:59:32.999+01:002018-02-27T15:59:32.999+01:00zag het net ja zag het net ja marcel beekmanshttps://www.blogger.com/profile/10663977912038175814noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-703739036245712623.post-50192623909342909922018-02-26T11:24:23.965+01:002018-02-26T11:24:23.965+01:00Inderdaad peter, Velomobiel.nl laat mij weer blij ...Inderdaad peter, Velomobiel.nl laat mij weer blij fietsen straks. Ik weet dat veel quattro rijders met plezier rijden maar ik helaas stukken minder.. vandaar mijn overstap.Ceeshttps://www.blogger.com/profile/02502222339675005547noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-703739036245712623.post-41348948046311215652018-02-25T13:58:05.900+01:002018-02-25T13:58:05.900+01:00He Cees, toch een Quest besteld?He Cees, toch een Quest besteld?Peter de Rondhttps://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-703739036245712623.post-68705068258767648812018-02-18T13:39:49.640+01:002018-02-18T13:39:49.640+01:00@Cees: Ik rijdt een gewone QV versie, ik pas er pr...@Cees: Ik rijdt een gewone QV versie, ik pas er prima in, want ik heb niet jouw lengte.......Verder zie ik je ervaringen als prima feedback richting Dronten, en zo heb je het zeker ook bedoeld in mijn ogen. Op een aantal punten heb je gewoon gelijk, en net als bij de Quest zal ook de QV zeer zeker een doorontwikkeling maken, en op een aantal punten verbeteren. <br />Op zich is de fiets al erg goed, ik heb tot nu toe nauwelijks problemen om de winter door te komen, gelukkig maar want ik ontzie het een beetje om constant in de kou buiten te staan om aan de fiets te sleutelen. <br />Bij 15000 km of 1 jaar ga ik ook weer een uitgebreider verslag schrijven over mijn ervaringen, dat gaat ook geheel eerlijk worden, net als bij jouw.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-703739036245712623.post-52439098256414083272018-02-18T09:54:11.261+01:002018-02-18T09:54:11.261+01:00Adri , rij jij een Quattro Velo + of de kleinere v...Adri , rij jij een Quattro Velo + of de kleinere variant waarin geen hoogte is aangebracht (bulten) voor de benen? Heb zelf eerst proef gereden in de normale en kon daar mijn benen niet in kwijt, vandaar dat Alert een verhoging in het voorste gedeelte heeft aangebracht de + variant :) . <br />Wim, misschien bekijk ik het teveel vanaf de "race kant" Toch als er meer mensen bepaalde eigenschappen ervaren en neerschrijven..word er ook meer over nagedacht en worden er uiteindelijk meer oplossingen bedacht. De Net uitgebrachte quest (+/- 15 jaar terug liep ook stukken langzamer (kan je mooi zien in de uitslagen van tijdrit Texel, toen stond Alert daar op het podium ipv ymte :)Ceeshttps://www.blogger.com/profile/02502222339675005547noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-703739036245712623.post-43084242322695024072018-02-17T23:05:14.320+01:002018-02-17T23:05:14.320+01:00Dag Cees,
Mooi uitgebreid verslag van jouw ervari...Dag Cees,<br /><br />Mooi uitgebreid verslag van jouw ervaringen! Uiteraard zijn die personelijk, en kan ik een deel ervan bevestigen, en een ander deel ervaar ik anders. Maar ik heb dan ook geen jaren Quest ervaring achter de rug, dat scheelt. <br /><br />Het zicht over de bulten is voor mij nooit een probleem geweest, ik zit nog hetzelfde als door Allert afgesteld.<br />De ontwaseming van het vizier zou beter kunnen inderdaad, het Raleri inplakvizier heb ik nog niet geprobeerd, heb er wel al goede ervaringen over gelezen.<br /><br />Snelheid: in de winter niet sneller dan een Strada, in de zomer wel. Niet heel veel, maar toch......Als de Shredda's versleten zijn wil ik ook gaan rijden met 50 banden zeker achter, gaat dan ook iets schelen.<br /><br />Lek rijden heb ik slechts 2 x gehad tot nu toe, 1x met de Shredda linksvoor, en ook 1x met de spikes, ook linksvoor. Toch rijdt ik ook bijna enkel woon-werk, en dat ook nog met dagelijks 6 km onverhard erbij. De anti-lek vloeistof klontert inderdaad, en is niet prettig om in je ventielen te krijgen. En heeft ook bij mij beide keren niet gewerkt........<br /><br />Je relaas over de lange kap klopt helemaal, de schuimkap kan ik ook geen voordeel vinden, het carbondeksel van de deelbare kap was veel fijner om mee te rijden, lang niet zo benauwd.<br /><br />Verlichting is inderdaad prima, en die accu is ook voor mij erg wennen, ondertussen ben ik ook al een paar keer verrast door het plots uitvallen van de verlichting........Gelukkig rijdt ik altijd met m'n knippermast aan, dan blijf ik in elk geval zichtbaar.<br /><br />Qua weggedrag heb ik gemerkt dat ik net zo snel kan afdalen met de QV, maar dat ik me toch iets zekerder voel in de vierwieler.<br /><br />Bagage is uiteraard maar een kwestie van "inscheppen" alles past er zonder moeite in....<br /><br />Optrekken gaat prima, maar ik voel zeker nu in de winter het gewicht van de fiets goed, ik ben met 50 kg onderweg, en dat is veel als je zelf maar net boven de 70 komt......<br /><br />Blijven rijden doe ik ook nog wel even, de fiets is niet perfect, maar dat ben ik zelf ook niet............En voldoet prima in het dagelijks forenzen leven!<br /><br />Groeten, Adri.<br /><br /><br />De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-703739036245712623.post-80885131042050830232018-02-17T22:42:52.491+01:002018-02-17T22:42:52.491+01:00Cees, ben jij niet gewoon te veel een racer voor e...Cees, ben jij niet gewoon te veel een racer voor een QV?Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-703739036245712623.post-58870640831835469672018-02-17T21:03:37.153+01:002018-02-17T21:03:37.153+01:00Bedankt, een goed en eerlijk 'no-nonsense'...Bedankt, een goed en eerlijk 'no-nonsense' bericht Cees!<br />Dat lezend voel ik me toch ook weer wat installatiemonteur.<br />Mvg MickMickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.com